torsdag 27. januar 2011

Tutorial hos StampARTic, og Sukkersøtt utfordring.

I dag har jeg en tutorial ute hos StampARTic:
Post-it staffeli.
Tutorialen finner du her, og sånn ble resultatet mitt til slutt.





Jeg har også laget et bidrag til uksa utfordring hos Sukkersøtt, hvor prosjektet denne gangen skal inneholde sjokolade.

Det er merkelig hvordan en god ide noen ganger ligger så nær at en ikke ser den. Med fire diabetikere i huset, har vi flust med utstyr som hører til, men ikke før nå har jeg "oppdaget" denne stilige esken med blodsukkerstikkere.



Klart jeg måtte lage en sånn!!!! Min eske har litt andre mål, og jeg har laget lokk til den, så den enkelt kan fylles med litt godsaker. Litt kronglete å få til denne "klaff-mekanismen", men kjempegøy når jeg endelig klarte det. Her er esken min, full av twizt og klar for Sukkersøtt utfordringen:)



Her er esken lukket igjen.



Nærbilde av lokket.


31 kommentarer:

-Sanna- sa...

"Gubbevares" så oppfinnsom og flink du er. Jeg beundrer kreativiteten din.
dette ble virkelig lekkert.

annes paperfun sa...

Nyyydelig Marianne!!!
Likte så godt post-it esken...kjempefin ide!
Ha en herlig dag...ses i morgen :o))
KLem Anne

Debbie sa...

I am speechless, both your project are GORGEOUS!!!!

Can't wait to give the 1st one a try.. As always, thanks for sharing

Debbie

Wenche sa...

WooHoo!!!!! Tar av meg hatten for den twist boksen. Noe så lekkert!!! En helt genial ide ;) og så utrolig lekre papirer og delikat pyntet. Sukk. Post-It easel kortet var også helt nydelig. Takk for herlig inspirasjon. Har allerede en ide på hvordan jeg skal lage bunadskortet, men det må vente litt. Ha en fortsatt fin uke, Marianne.
Klemmer Wenche ;0)

Gitte sa...

super idé og hvor er den bare elegant

Lill Anita sa...

Noe så nyderlig:)
Jeg blir målløs vær gang jeg ser hvor kreativ du er ...
Du er virkelig verd Adward fra meg...

Unknown sa...

Hi Marianne, great tutorial and I like the first one the most. Its so romantic!
have a nice day, Ageeth x

Gro sa...

Å hjelpes meg for noen flotte prosjekter. Easel-kortet til post-it er jo en kjempeide og sjokoladeautomaten var glimrende. Går det ann å ønske seg tutorial på den og????
Takk for at du deltar hos Sukkersøtt.
Klem :o)

Monicas Hobbyverden sa...

Så kjempe lekre ting du har laget Marianne, post-it staffeliet var bare helt nydelig. Og twist boksen er jo helt genial. Har akkurat fått laget meg mal til kjole kortet ditt, tenkte å få laget det i løpet av dagen.
Klem Monica

Gro sa...

Stum av beundring Marianne!Du er så kreativ og dyktig.
PostIt staffilikortet er helt herlig og den "godteautomaten" er jo fantastisk. Jeg ønsker meg en tutorial. Please!
Nå har jeg tatt ehelga, og ønsker deg og en god helg!
Klem fra Gro

Annacarin sa...

Fantastiskt fyndigt!!
En så fin hållare till post it lappar skulle jag vilja prova på att göra... har du en mall eller har du gjort på frihand?
Och kartonger med olika utseende hittar man ju då och då, det var ju väldigt smart att göra den så fin och fylla den med lite gott!!!
Och dessutom så tjusigt...
Ha det gott, Annacarin

Yvonne sa...

Guriland så herlig eske! Du er jo bare et oppkomme av gode idêer du! Denne var jo både smart OG lekker!
Og easel-kortet var råstilig! Tror jeg må "låne" den fremgangsmåten der gitt :)
Tuusen takk for at du deltar hos Sukkersøtt!
Klem, Yvonne

Anonym sa...

Oi, så fint!! Nydelig post-it staffeli og utrolig lekker klaff-boks! Er så imponert over alt du finner på å lage, du er så kreativ! Klem.

Bente Årstad sa...

Nydelig den boksen du hadde laget av gjenbruksesken. En kjempegod ide og så flott du hadde pynta den. Post it kortet var og utrolig lekkert......

Therese sa...

Slår fast nok engang at du er en fantastisk kreativ og oppfinnsom dame. Flotte kreasjoner begge to..takk for flott tutorial! :) Klem

Nancy sa...

Rå lekkert, Marianne:O) For et morsomt design, flotte ark og farger, kreativt!
Nydelig det Post-It kortet og; herlige farger.
Takk for at du deltar hos Sukkersött, lykke til!
Klem, Nancy;O)

Anonym sa...

Ha-ha-ha, sitter her å ler og tenker: Hun er så sprø, akkurat slik som jeg liker, ser gøyale bokser og bare MÅ prøve ;)
Fantastisk twist boks og så gøy med den åpningen, WOW :D
Ha en flott kveld, Marianne :)
Du er selveste INSPIRASJONEN!
Klem Lill

Gunn (Merete) sa...

Er det virkelig mulig. Jeg bøyer meg i støvet i dyp respekt for deg. Fantastisk kort i nydelige farger. Den eksa er vanvittig lekker. Du er bare så flink at jeg sitter her og gaper....
Tusen takk for inspirasjon... du er en ener.

Hege sa...

Det første først: Nyyydelig post-it eske! Den skal prøves... Tusen takk for at du deler!!!

Så nummer to: Genial Twist-boks! Fatter ikke hvor du får alle ideer fra, men jeg er veldig glad for at du får dem, og inspirerer oss andre!

Klem Hege

Knerten sa...

Hallo, fire diabetikere i huset, og du fyller en fantastisk flott eske med Twist ?!? Er ikke det litt dårlig gjort, da ??
Kjempelekkert pyntet, forresten, papirene er jo så nydelige :-)
Kjempeflott med post it staffelikortet også, veldig smart, den :-) Motivet er jo så utrolig søtt også :-)
Ønsker deg en god helg, med fredda'n i morgen.
Klem

Linda sa...

Såååå utrulig flott den var. Gledar meg til kvar gong det kjem noko nytt i bloggen din. Du er bare kjempekreativ. :)

Pernilla sa...

Så oppfinnsom du er. Disse var kjempefine!

Pernilla

Eva sa...

Fantastiskt fin ask!!
Du är verkligen finurlig och kreativ. Allt du gör blir så fint!
mvh Eva i Kalmar

Mandelhjärta sa...

Utrolig lekkert, gjennomført til minste detalj - veldig inspirerende! :)
Som vi sier i Sverige "Ögongodis" rett og slett!!
Ha en kreativ helg!

Aina sa...

Du er nå jammen kreativ! Og så nydelig alt det du lager blir. Jeg er mektig imponert altså.
Har kikket litt nedover her, og er nesten stum.... Vakkert, vakkert, vakkert!!! :)

Solveig sa...

Stiligt!!!

Ha en fin søndag!

Stempeltiger sa...

Both creations are breathtaking Marianne! Such a sweet image, gorgeous colouring and so sweet details.
Great work.
Wishing you a beautiful day.
Hugs from Germany
Swantje

June sa...

Kjempelekker post it eske! Utrolig fin:-)

Anne Marit sa...

Wow så fin! Og såå smart..
Den må jeg prøve en gang, her i huset er det 2 diabetikere...

Anne Marit sa...

Wow så fin! Og såå smart..
Den må jeg prøve en gang, her i huset er det 2 diabetikere...

Synne sa...

Hei.

Du lager så utrolig mye flott!!! Blir skikkelig inspirert av å se gjennom bloggen din!

Lurte på om det var mulig å få målene på den geniale twist boksen din???

Synnøve