lørdag 22. januar 2011

Mal til kjolekort.

Her kommer mål og mal til kjolekortet mitt, og en liten beskrivelse:)



Malen her er til MØNSTERARKET. Klipp først ut to kjoler i mønsterark. Brett et vanlig 6" /6" kort. Legg brettekanten på kortet ned, og lim på kjolen helt opp på kortet. Gjør det samme på baksiden. lag en pregekant rett under kjolekanten på begge sider, og brett "kartongfeltet" som et fjell inni kortet. Nå kan kortet stå, men også brettes flatt inni en konvolutt. Klipp rundt kjolemønsteret både foran og bak, og pynt i vei.

17 kommentarer:

Guri sa...

Hadde ikkje tid til å vente på at det dukket opp ein mal, så eg laga min egen etter inpirasjon frå deg. Håper at det er greit at eg har herma etter deg :)
Takk for inspirasjon og for at du deler framgangsmåter.

Anonym sa...

Det var et nydelig kjolekort, dette må jeg prøve en gang! Tusen takk for oppskriften!
God helg, klem Heidi

Cathrines-creative sa...

Tusen takk :-)

Anonym sa...

Was für eine wundervolle Karte!
LG Moni

Anonym sa...

Tusen takk for at du deler. Du er ein fantastisk inspirasjon!! Gleder meg til å prøve :)

-Sanna- sa...

Takk for at du deler med deg.
Du er grei sånn !! :)

Maria sa...

Takk for malen til kjolekortet. Lekkert!

Anne I P sa...

Den kjolen er kjempesøt!!!
Så flott at du vil dele oppskriften din!

Klem fra Anne

❤ Kaia sa...

Så flott at du deler med oss Marianne.
Dette må jeg nok prøve meg på.
Ha en flott lørdag du og, men som du sier. NESTE LØRDAG blir bra. Gleder meg mer og mer...
Klem fra Kaia

RitaK sa...

Tusen takk for at du er så snill og deler både idèer og maler med oss :-)

Pinklady 68 sa...

Takk for at du deler Marianne!
Utrolig lekre kort og bunaden...WOW!!
Du er råflink!!!

Design og Hobby sa...

Tusen takk for malen!

Ellis sa...

Tack för mallen! =)
Kram Elenor

La Vikinga sa...

GREIT - tack för mallen!!

Jag gillar ditt fina kort j'ttemycket - ja båda två förresten; både detta i din blogg och i INKIDOS blogg!!!

GRATTIS - du är verkligen jätteduktig!!

Charlotta

Anonym sa...

Hei Marianne:)
Da har jeg endelig fått laget et slikt kjolekort.
Takk for en kjempeflott tutorial:)
Ha en fin påske:)
Klem Lill

Unknown sa...

Thank you - that looks fun

kitten

Tove Helene Bråthen sa...

Hei Marianne, Du er ei helt utrolig flink dame:) jeg har jo sett mye av dine verk og jeg prøver å herme, nå skrev jeg ut kjolemalen du la inn og skal jammen prøve å lage et kort :) Tusen takk for din inspirasjon! God helg!
Hilsen Tove H. Bråthen