torsdag 30. august 2012

Tutorial - Serviett/te eske


Jeg har fått mange spørsmål om esken min til servietter og te, og nå har jeg laget en tutorial til denne. Håper den er lett å følge, og at mange vil prøve seg:)

 Alle papirene jeg har brukt til esken min er fra Pion Designs kolleksjon For Mother. Jeg har også brukt ramme dies fra Marianne Design og Spellbinders, og swirle dies fra Cherry Lynn. Teksten er fra Kort & Godt.



Te esken:

Kartong 10 3/4" * 6"
Preg fra langsiden 2" inn fra hver side.
Preg fra kortsiden ved 2".


Serviett esken:

Lag 2 stk som dette.
Kartong 9 1/2" * 7 1/2"
Preg fra langsiden ved 2" og 8 3/4".
Preg fra kortsiden ved 1 1/4".


Jeg starter med serviettesken, og her har jeg limt mønsterark på alle sidene. Jeg har stanset ut en oval ramme fra Marianne Design, og klippet vekk innmaten, så bare blonderammen står igjen. Denne limer jeg på eskens forside, og klipper buen ut for hånd.


Her er serviett esken limt sammen og ferdig pyntet.


Så er det te esken som står for tur. Jeg limer mønsterpapir på både utsiden og innsiden. Det siste panelet venter jeg med til jeg har limt esken sammen, så jeg får dekket skjøtene.


Her er te esken limt sammen og ferdig pyntet.


Nå er det bare å lime de to eskene sammen, og fylle opp med servietter og te.
Her er esken min helt ferdig:)



29 kommentarer:

adablog14 sa...

Ciao Marianne...
Your "Serviett/te eske" is adorable...
Thanks for tutorial...
Soon Ada

Gerrittina sa...

Looks great!

margrethe.jaastad@live.no sa...

Hei
Tusen takk for at du vil dele dine kunnskaper med oss andre.Alt du lager er alldeles nydelig,blir helt matt!På sikt skal eg prøve meg på denne,da skal du få besjed.Går kan hende å sy den i stoff også,med den ekstra stive vatten,det er min verden.Den som prøver få se.Ha en fin dag
Beste hilsen Quiltegleder Margrethe Jåstad

Gunn (Merete) sa...

Denne var utrolig flott, og jeg tror nok at jeg må prøve meg på denne ja.
Tusen takk for at du deler.
Ha en fin dag.
Klem Gunn

Tone M. sa...

TUUUSEN TAKK for at du deler, slipper unna en del tenkearbeid ;o)

Kirsten sa...

Tusind tak for din tut, jeg har linket til den fra min blog:-) Jeg må have prøvet din vejledning også.. en lækker æske du har lavet.

Lamanuelle sa...

Absolument magnifique!! Bravo! bises. Nadine

Christina C. sa...

Another gorgeous project from a very talented and creative artist!!!! Loving this new collection of Pion papers! Beautiful work, Marianne!

Mojca sa...

Waw this soft colours are really beautiful Marinane. And thank you for the tutorial. Hugs! Mojca

Anonym sa...

Beautiful Marianne. You are one very talented lady.Hugs Sheila.x

Unknown sa...

wow!!!!!!!!!! would look fabulous in a shabby chic guest bedroom ..love it wonderful and creative hugs sassyxxxx

sisla sa...

Tusen takk Marianne, du er en knupp ;-)

Anne-Eddie sa...

Knall flott! Takk for inspirasjon og tutorial!! Klem fra Anne-Eddie ;D

Pia sa...

wauuuw super sød og så flot dekoreret
knus Pia

Bodil sa...

Så flott tutorial du har lagd på denne. Dete var en fin gaveidè som jeg skal prøve meg på.
Tusen takk for at du deler.
klem :)

Anonym sa...

Takk for alt du deler, du er en skikkelig inspirasjonskilde. Koz

Lill Anita sa...

Tusen takk skal du ha for du vil dele den flotte Serviett/te esken .
Utrolig flott idee som gave.
Takk skal du ha!
Du er veldig kreativ:)
Ha en fin fredag og God helg !

Lill Anita :))

Elfi sa...

Hi Marianne,
your work is so wonderful. I found your blog a few days before and now I can not let my eyes off it. I saw so many beautiful things and cards. You are so talented and your stil is divine. You are now my inspiration. Thank you so much.
Hugs
Elfi from Germany

Janne-Lise sa...

Du er en skikkelig inspirasjonskilde - denne skal jeg forsøke meg på - for jeg skal lage masse til en julemesse.

takk igjen for tips og ideer - og god helg til deg.

Renate sa...

Denne var bare så utrolig lekker at jeg måtte gjøre et forsøk selv. Kikk gjerne innom bloggen min, hvis du vil se min versjon. ;-)
Tusen takk for inspirasjon og en flott tutorial!

Synnøve sa...

Superskjønn!!! Denne må jeg prøve!! Du lager sååå mye vakkert:) klem

Gro Tollaksen sa...

Så mye fint du lager.
Jeg legger meg til som føller.

hjemme bra sa...

Tusen takk for tutorial'en. Denne må eg berre lage - når eg får tid. ...

Gisela Creativ sa...

Hallo Marianne,
deine Box ist so toll das ich sie auch gleich versucht habe.
Vielen Dank für die tolle Anleitung.
LG Gisela

anne marie sa...

Tusen takk for fin inspirasjon og tutorial:)
Nå har jeg også laget en:)

Ellis sa...

Vilken underbar te och servett ask du har gjort! =) Hittade hit när jag besökte en väns blogg! =)
Kram Elenor

Maggie sa...

Så fin serviett/te eske! Fant link til denne hos Bodil i dag. Takk for fin tutorial :)

Yvonne sa...

Thank you so much for this wonderfull tutorial!! I just finished mine and I'm so happy!!!

Hugs Yvonne

isa ptitbout sa...

magnifique. merci